V Singapuru jezdí autonomní elektrický autobus od Volva

Městská doprava se nejspíš stane doménou robotických elektrických vozidel
08.03.2019 - Stanislav Mihulka


Řidiči autobusů by se nejspíš už měli bát o práci. Švédská automobilka Volvo ve spolupráci se singapurskou technikou Nanyang Technological University již v ulicích Singapuru testuje první autonomní autobus klasické velikosti na elektrický pohon. Zatím jde všechno dobře, takže je zřejmě jenom otázkou času, kdy se robotické autobusy objeví po celém světě.

Volvo není v oblasti autonomních vozidel žádným nováčkem. Už testovali automobily v Číně, náklaďáky v norských dolech i na brazilských plantážích cukrové třtiny, a vyvíjejí náklaďáky, které už vůbec nemají kabinu pro lidské řidiče. Volvo 7900 je ale prvním velkým autonomním autobusem nejen pro Volvo, ale na celém světě.

TIP: T-log je prvním autonomním, elektrickým a terénním náklaďákem

Elektricky poháněný autobus má 36 sedadel pro pasažéry a celkovou přepravní kapacitu 80 osob. Podle svých tvůrců tento autonomní dopravní prostředek spotřebuje o 80 procent méně energie, nežli jeho dieselový protějšek s lidským řidičem stejné velikosti. To je samozřejmě citelná úspora, která bude autobusové přepravce velmi zajímat. Jak je v podobných případech obvyklé, revoluční autobus má k dispozici sestavu pokročilých senzorů, včetně LiDARu a satelitní navigace. Volvo 7900 prozatím jezdí v kampusu univerzity, příští test již bude přímo v městském provozu.


Další články v sekci