Návrat na výsluní: Čínské rychlovlaky jsou opět nejrychlejší na světě
Když se v roce 2011 v Číně srazily rychlovlaky a zahynulo při tom 40 lidí, tak čínské úřady omezily rychlost vlaků z 350 km/h na 300 km/h. Čínu tu stálo první místo v žebříčku zemí s nejrychlejšími vlaky.
TIP: Los Angeles a Las Vegas propojí americko – čínský rychlovlak
Letos je rok 2017 a Čína se vrací na výsluní. Od 21. září zahájí provoz čínské rychlovlaky nové generace. Na trati mezi Pekingem a Šanghají budou dosahovat rychlostí až 350 km/h. Maximální rychlostí souprav přezdívaných „Fuxing“, což česky znamená „omlazení“ je přitom až 400 km/h. Na vysokorychlostní trati teď mohou rychlovlaky Fuxing zkrátit pasažérům cestu mezi Pekingem a Šanghají na 4 hodiny a 30 minut.
Čína má již více než 20 tisíc kilometrů vysokorychlostní železnice. Do roku 2020 chce přidat další tratě dlouhé 10 tisíc kilometrů. Země již vytvořila nejdelší síť vysokorychlostní železnice na světě a podle odhadů za ni utratila 360 miliard USD (osm biliónů korun).
10 nejrychlejších vlaků podle provozní rychlosti:
1. Shanghai Maglev: 431 km/h (Japonsko)
2. Harmony CRH380A: 379km/h (Čína)
3. Trenitalia Frecciarossa 1000: 354 km/h (Itálie)
4. Renfe AVE: 349 km/h (Španělsko)
5. DeutscheBahn ICE: 330 km/h (Německo)
6. Eurostar e320 a TGV: 320 km/h (Evropa)
7. Hayabusa Shinkansen E5: 321 km/h (Japonsko)
8. Thalys: 300km/h (Evropa)
9. Hokuriku Shinkansen E7: 259 km/h (Japonsko)
10. Amtrak Acela Express: 241km/h (USA)
-
Zdroj textuLive Science
-
Zdroj fotografiíLuo Xiaoguang/Xinhua/Zuma