Na silnice přijíždějí první autonomní elektrické náklaďáky
Středa 15. května 2019 se stala milníkem v historii automobilové nákladní dopravy. Na veřejnou komunikaci se poprvé vydal autonomní nákladní automobil, který ani nemá kabinu pro řidiče. Byl to náklaďák T-pod švédské společnosti Einride, jehož světová premiéra na silnici se odehrála ve švédském Jönköpingu, u zařízení logistické společnosti DB Schenker, která bude tyto autonomní náklaďáky používat.
Nákladní automobil T-pod není možné přímo řídit, protože není vybavený pro lidskou posádku. Spoléhá na systém autonomního řízení, který zahrnuje kamery, radary, LiDARy a elektroniku od Nvidie. V případě potřeby může řízení T-podu převzít lidský operátor pomocí dálkového ovládání. T-pod má elektrický pohon s bateriemi. Na jedno nabití ujede 200 kilometrů a může se pohybovat maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu.
TIP: T-log je prvním autonomním, elektrickým a terénním náklaďákem
Náklaďák T-pod teď čeká každodenní testovací provoz v zařízení společnosti DB Schenker. Od švédských úřadů na to má povolení do 31. prosince 2020. Zavádění autonomní nákladní dopravy je podle představitelů společnosti Einride součástí úsilí o udržitelný dopravní systém, který by nezatěžoval životní prostředí tolik jako dnes.
-
Zdroj textu
Einride
-
Zdroj fotografiíEinride