Vzdušný teleskop
Liebherr 11200-9.1
zdvih: 188 m | nosnost: 1 200 t
Devítinápravový Liebherr 11200-9.1 si díky svému osmidílnému výsuvnému rameni vysloužil pozici nejvýkonnějšího teleskopického jeřábu na světě. Složený měří na výšku 16 m, ovšem po vysunutí všech dílů zmíněné číslo vzroste na obdivuhodných 100 m. Speciální špička pak stroji umožňuje zvedat náklad až do závratných 188 m. Vynikající parametry tohoto obra předurčují hlavně ke stavbě větrných elektráren.
Těžká váha
Tchaj-sun
zdvih: 80 m | nosnost: 20 000 t
Tchaj-sun získal své jméno podle hory Tchaj, která je nejvyšším vrcholem čínské provincie Šan-tung. Stroj pomáhá především při budování poloponorných plošin určených například k těžbě ropy. Standardně se taková „plavidla“ sestavují z masivních bloků, s nimiž se obtížně manipuluje a po jejich zasazení do konstrukce plošiny je potřeba značnou část práce odvést přímo na palubě.. Tchaj-sun s nosností až 20 000 t však umožňuje současnou výrobu shora i zespodu, čímž stavbu výrazně urychluje. V roce 2008 se zapsal do Guinnessovy knihy rekordů, když zvedl náklad o hmotnosti 20 133 t.
Pět tisíc tun pod zemí
Bigge 125D
zdvih: 73 m | nosnost: 7 500 t
Bigge 125D je nejsilnější jeřáb, jehož konstrukce vychází z tvaru písmene A. Na staveniště se sice dopraví na zabudovaných nápravách podobně jako LR 13000, před prací se však musí napojit k jeřábovému závaží zakotvenému v zemi, které má hmotnost až 5 000 t. Svým ramenem stroj pokryje plochu 113 000 m², a nasazuje se proto například při stavbě elektráren. Ukotví se doprostřed vznikajícího komplexu, odkud pak pracuje na umísťování všech potřebných konstrukcí.
Zvednout a odjet
LR 13000
zdvih: 245 m | nosnost: 3 000 t
Stroj LR 13000 z produkce společnosti Liebherr představuje nejsilnější jeřáb bez pevného ukotvení na světě. Vznikl, aby sloužil při stavbách obřích elektráren, kde bylo nutné zvedat stometrové sloupy vážící okolo 1 500 t. Ke specialitám LR 13000 patří, že dokáže pracovat bez jeřábové zátěže: Využívá k tomu unikátní otočný systém, jehož pomocí si udržuje stabilitu i při přesouvání extrémního nákladu. Aktivní rádius pohyblivého giganta dosahuje 200 m.
Oceánský zvedák
SSCV Thialf
zdvih: 31,2 m | nosnost: 14 200 t
Jeřábová loď SSCV Thialf vznikla v roce 1985 pod názvem DB-102, nicméně o dvanáct let později ji získala společnost Heerema Marine Contractors a přejmenovala ji. Plavidlo má dva jeřáby s celkovou nosností 14 200 t, náklad ovšem zvednou „pouze“ do výšky 31,2 m. Loď pohání šestice motorů, každý s výkonem 5 500 kW, a uchycení ke dnu i stabilizaci kolosu zajišťuje dvanáct 25tunových kotev. Pro plavbu potřebuje gigant hloubku alespoň 12 m, při zvedání nákladu však může klesnout až do 26,6 m.