Kvůli protipandemickým opatřením nastoupili do korejských restaurací roboti
Jižní Korea rozvolňuje protiepidemická opatření, a restaurace tak mohou zákazníky obsluhovat i po deváté večerní. Mezi stoly však musejí zůstat dvoumetrové mezery a kontakt je stále potřeba omezovat.
Společnost KT Corp proto přišla s autonomním robotem nazvaným Aglio Kim, jenž rozváží po podniku jídlo namísto personálu: Hosté si na jeho dotykovém displeji navolí objednávku, stroj jejich přání odešle do kuchyně, načež tam vyzvedne hotové pokrmy a přiveze je. Zvládne obsloužit až čtyři stoly naráz, a díky technologii SLAM neboli „simultaneous localization and mapping“ navíc neustále monitoruje okolí, aby se vyhnul překážkám.
TIP: Tokijská kavárna pořádá nedělní dýchánky pro robotické psy
Podle manažera restaurace Lee Young-jina se robotí obsluha osvědčila. Pro zákazníky jde o vítané povyražení a prý se také cítí bezpečněji. Cílem ale není náhrada lidské obsluhy roboty. Alespoň ne v nejbližší době. Roboti a lidé ale podle Leea mohou nejen v restauračních službách spolupracovat.
-
Zdroj textu
-
Zdroj fotografiíProfimedia