Nejdražší, neluxusnější a podle mnohých také nejošklivější obytný vůz ze všech, které jsou v současné době na světě k mání, vyrábí rakouská firma Marchi Mobile. EleMMent Palazzo RV má skutečně úctyhodné parametry – je dlouhý 12 metrů a jeho hmotnost činí 20 tun. Vůz pohání motor s výkonem přes pět stovek koňských sil. K superluxusní výbavě patří i střešní terasa, kterou lze vysunout stiskem jediného tlačítka. Součástí je i ložnice, která připomíná zámecké interiéry a prostorná koupelna.
EarthRoamer se specializuje na přestavbu pickupů Ford na obytné speciály, které dokážou projet jakýkoli terén a nabídnou zákazníkům komfortní základnu pro extrémní cestování. Jejich EarthRoamer XV-HD je bestie dlouhá přes deset metrů, která má základ ve Fordu F-750. Ten pod přední kapotou nosí vidlicový naftový osmiválec o objemu 6,7 litru s výkonem 243 kW (330 k). Na zádi je pak upevněna kabina z laminátu. Ta je pro větší pevnost vyráběna v jednom kuse bez jediného spoje. Uvnitř je vše, co byste čekali od luxusního hotelu – od klimatizace a podlahového vytápění přes luxusní obložení dřevem, televize, velkou koupelnu a toaletu.
Mít luxusní bydlení s garáží a v něm sporťák, je sen mnoha (nejen) mužů. Německá firma Volkner Mobil nicméně dostala celý tento koncept na zcela novou úroveň, když představila modelovou řadu obytných aut Performance s patentovanou garáží. Za své peníze – které jsou samozřejmě nemalé – dostanete obdivuhodně luxusní obytňák s variabilním interiérem, nakonfigurovaný dle vašeho přání. To znamená pěkně vybavenou kuchyni, obývací pokoj, koupelnu, ložnici s královskou postelí a další náležitosti. Nároční zákazníci mohou sáhnout po vyjížděcí boční stěně, která přidá na prostoru, případně po elektricky sklápěné posteli nad pracovištěm řidiče. Ta největší zajímavost se ovšem ukrývá v samotném prostředku obytného vozu. Pod podlahou obytného prostoru totiž nalezneme útlou, automatizovanou garáž pro jedno auto.
Na první pohled vypadá francouzský projekt sCarabane jako běžné i když poněkud futuristicky vyhlížející stacionární obydlí. Ve skutečnosti jde o koncept vysoce sofistikovaného soběstačného karavanu využívajícího slunce a vítr pro výrobu energie. Aby dosáhl na co možná největší množství energie, lze jej natáčet za sluncem, větrem či dle vašeho přání. Rozložení karavanu na speciální kruhovou vodící konstrukci trvá pouhou půlhodinku. Karavan je vybavený všemožnými technologiemi pro výrobu zelené energie – od parabolického zrcadla využívajícího sluneční paprsky pro ohřev vody až po solární panely a větrnou turbínu na výrobu elektřiny. Vývojáři do budoucna slibují také řešení pro sběr dešťové vody a recyklaci té odpadní. Celý koncept je ale zatím stále ve fázi vývoje a není tak jasné kdy a zda vůbec bude uveden na trh.
Zatímco všechny přechozí modely karavanů cílí na boháče a superboháče, příklad z USA ukazuje, že i relativně málo peněz lze pořídit vybavené bydlení na kolech. Na karavan přestavěný školní autobus Luka a Rachel Davisových ukazuje, že nomádi jsou často mistry improvizace. Za rekonstrukci manželé utratili něco málo přes 600 tisíc korun. Upravený autobus AmTran Genesis z roku 1992 má střechu obloženou solárními panely, které autobus zásobují elektřinou. Pod vyvýšeným stropem se nachází prostorná postel, ve spodní části pak kuchyně, obytný prostor, toaleta a koupelna. Společně se svou dcerou zvládli oba manželé ve svém upraveném karavanu projezdit 31 států USA a urazit při tom přes 30 tisíc kilometrů.