Japonci izolovali vonnou esenci mladé ženy: Vyrábějí z ní žádanou kosmetiku
Řada dámských kosmetických výrobků Deoco se v Japonsku stala obrovským hitem poté, co výrobce uvedl na trh kosmetiku s příměsí „tělesné vůně mladých žen“.
Příběh této kosmetické řady se začal psát v loňském roce, kdy společnost Rohto Pharmaceutical oznámila, že úspěšně izolovala dvě vonné chemické sloučeniny zvané Lactone C10 a C11. Pro tyto sloučeniny je podle expertů firmy typické, že je v největší míře produkují mladé ženy. S postupujícím věkem žen údajně produkce těchto sloučenin klesá, přičemž po 35. roce života klesá významně.
TIP: V tomhle vám reklama nelhala: Deodoranty opravdu posilují vnímání mužnosti u žen
Vonnou esenci objevili vědečtí experti společnosti Rohto v rámci studie zahrnující 500 žen všech věkových kategorií. V oděvech mladších žen identifkovali zvláštní sladkou vůni. Pozdější výzkum ukázal, že vůně je produktem dvojice laktonů (esterů hydroxykarboxylových kyselin).
Nová řada kosmetiky založená na těchto sloučeninách se v Japonsku stala velkým hitem a příjmy společnosti byly o 60 % vyšší, než se očekávalo. Aktuálně patří značka Deoco k nejprodávanějším a nejoblíbenějším mezi ženami po třicítce, velké oblibě se ale těší i mezi muži.
-
Zdroj textu
-
Zdroj fotografiíShutterstock