Hoteloví roboti dostali padáka: Vaz jim zlomilo nepochopitelné chrápání

Hoteloví zaměstnanci se o svá místa zatím bát nemusí. První kolo s konkurencí robotů vyhráli
16.01.2019 - Stanislav Mihulka


V roce 2015 zahájil provoz hotel Henn na, který se nachází v parku Huis Ten Bosch v japonském Sasebu. Hotel se stal prvním, v němž místa recepčních, hotelových sluhů i pokojských zastávají roboti. Nebo alespoň doposud tato místa zastávali.

Původně bylo v hotelu Henna na „zaměstnáno“ 243 robotů. Dnes jich už je ale méně než polovina. Hotel se jich zbavuje, protože je s nimi více práce, než kolik ji sami roboti zastanou. Zákazníci hotelu si totiž neustále stěžují na různé věci související s provozem robotů.

TIP: Nový japonský hotel s robotickou obsluhou a bez klíčů od pokojů

Mezi nejnovější incidenty patří i případ zákazníka, který namísto odpočinku strávil v hotelu Henn noc hrůzy. Robotický asistent ho podle jeho slov na pokoji několikrát za noc vzbudil a naléhavě ho žádal, aby zopakoval svoji žádost, protože mu nerozuměl. Vysílenému hostu to došlo až v šest ráno, kdy zjistil, že robota mate jeho hlasité chrápání. Robot zvuk považoval za povely, kterým ale pochopitelně nebylo rozumět.

  • Zdroj textu

    Wall Street Journal

  • Zdroj fotografií
    Manami Yamada / Henn na Hotel

Další články v sekci