Američan žaluje firmu za nedodržení doživotní záruky na ponožky
Doživotní záruka představuje velmi nebezpečný slib – obzvlášť ve Spojených státech, kde se kvůli jeho nedodržení lze dostat až před soud. A přesně to potkalo firmu Bass Pro, jež kdysi nabízela netradiční garanci na své vlněné výrobky. „Bude to poslední pár ponožek, které si koupíte!“ hlásala tehdy reklama, která nejmenovaného Američana přiměla ke koupi.
Doživotní ponožky
V následujících letech vždy proděravělé a obnošené ponožky vracel, načež dostával nové. Loni se však nařízení společnosti změnilo a čerstvý pár už neměl doživotní, nýbrž pouze šedesátidenní garanci. Nespokojený spořivý majitel tedy na Bass Pro podal žalobu.
V sázce není jen reputace outdoorové firmy ale i pořádný balík peněz – právníci, kteří muže zastupují, požadují za klamavou reklamu odškodné ve výši 5 milionů dolarů.
TIP: Příliš pevné objetí: Číňanka zažalovala kolegu, který jí objetím zlomil tři žebra
Podle Teda Franka, experta na skupinové žaloby, není soudní pře bez šance na úspěch a dokládá to příklady rozsudků týkajících se „doživotních záruk“ z dřívějška. Pro firmu Bass Pro tak podle něj bude výrazně levnější, když smíří s tím, že bude poškozeného muže zásobovat novými ponožkami v ceně 12 dolarů do konce života.
-
Zdroj textu
-
Zdroj fotografií
Shutterstock